Vítejte na stránkách Dětského diagnostického ústavu
Telefon: +420 777 722 329

Fotogalerie - Květnový zátěžový kurz

Zátěžák na vodě
Ve čtvrtek jsme vyrazili na vodu. Vyjeli jsme po obědě a dojeli jsme tam okolo čtvrté hodiny. Jeli jsme s Pražským SVP, kde byly 4 holky a 1 kluk. První den jsem se seznámil se všemi a byli strašně v pohodě. Potom jsme začali rozdělávat oheň a sekali jsme dříví a připravovali večeři a opékali jsme buřty. Potom Matěj řezal chleba a pan vychovatel mu řekl, že to dělá špatně a on se podíval kyselým pohledem a dělal to dál a nakonec se řízl až skoro na kost, takže museli jet do nemocnice. My mezitím večeřeli u ohně a povídali si. Potom okolo 22:00 jsme šli spát a Matěj přijel a byl už v pohodě a opékal si večeři. V pátek jsme vstali okolo 8. hodiny a nasnídali jsme se a šli jsme zabalit věci a zbourat stany a natočit pití. Potom jsme přejeli na místo, kde jsme nastupovali a nafukovali lodě. Nakonec jsem jel na lodi s panem Hrubým a s Pražáky. Popojeli jsme kousek a plavaly tam mrtvý ryby. Jeli jsme 20 km a teklo to strašně pomalu, jeli jsme to od cca 10:00 do 18:00 a strašně mě bolely ruce, už jsem nemohl. Dojeli jsme do kempu a šel jsem se převléct a rozdělat oheň. Nakonec jsme dělali guláš, bylo to docela dobrý a šli jsme spát okolo 22:00. V sobotu jsme vstali dřív, asi okolo půl 8 šli jsme se nasnídat a zabalit věci a zbourat stan. A pak jsme šli poponést lodě pod jez a tam jsme čekali, až odvezou auta a Matěje na vyšetření. Potom jsme se vyměnili s Nicol, protože chtěla jet s holkami a já šel k panu Černému, protože bylo míň lidí na jejich lodi. Chyběla mi Monča M. z Prahy, ale teklo to docela rychle, takže jsme ujeli 4 km za 30 minut. Takže jsme po 11 km nabrali paní Křížovou a Matěje a jeli jsme na kemp a tam jsme dojeli okolo 17:00. To jsme se převlékli a šli jsme rozdělat oheň. K večeři měl být kus-kus, to mi moc nechutnalo. Potom jsme hráli fotbal s Kubou a s Nicol, ta kopla míč do auta a pán nám začal nadávat, ať si jdeme kopat jinam. Potom pan Černý hrál na kytaru a byl jsem rád, že mohu spát pod širákem s Kubou. Ráno jsem vstal tak v 5:30 a Monča M. už tam udělala oheň, takže jsme kecali do 7. Potom jsme měli snídani a balili jsme věci a jeli jsme posledních 10 km, to už jsem jel s panem Hrubým. Potom jsme dojeli na místo a sušili jsme věci a uklízeli a dostávali jsme diplomy. Potom nás pozvali na smažený sýr s hranolky za to, jak jsme dobře pádlovali. Potom jsme už odjížděli, takže jsem se rozloučil s Mončou M. a bylo mi smutno, ale byl to super zátěžák a hodně mě to změnilo. Honza

Zátěžák - voda
Od čtvrtka do neděle jsme byli na vodě s panem Černým. Ve čtvrtek jsme jeli do prvního kempu, kde jsme hledali suchý dřevo na opékání buřtů a klobás. Když jsme měli už opečeno, začali jsme si krájet chleba a Matěj se říz do prstu a jel do nemocnice, kde mu udělali devět stehů. Přijel až na večerku, takže šel rovnou spát. Druhý den jsme jeli do vedlejší vesnice, protože u kempu bylo ve vodě moc šutrů, takže jsme vypluli až v další vesnici. Poprvé jsme ujeli 20 km, celkem mě bolely ruce. K večeři jsme měli guláš, byl dobrý, akorát chyběla sůl, ale to nevadí, stejně mi to chutnalo. Další den jsme ujeli zase 20 km a to mě už tolik ruce neboleli. Když jsme dojeli do kempu, tak jsme rozdělali oheň a udělali kus-kus, to mi nechutnalo, ale snědl sem to, protože jsem měl hlad. Po večeři jsem se bavil s Danem. Potom byla večerka, ale nemohl jsem spát, protože u kempu projížděl vlak a furt troubil, takže mě to budilo. Poslední den jsme jeli jenom 10 km, to uteklo rychle a Dan i zpíval, to mě bavilo a pak sem chvíli zpíval s ním. Jak jsme dojeli, byl křest, takže je ze mě vodák. Potom jsme se převlíkli a měli jsme odměnovku, a to bylo, že jsme měli k obědu smažák s hranolky. Konečně normální jídlo. Po jídle jsme jeli do SVP a konečně jsem spal v posteli. Bylo to dobrý, možná ještě někdy pojedu na vodu. Dan

Zátěžák
Na zátěžák jsme jeli ve čtvrtek 25. 05. 2017 a byl to dobrý den. Jeli jsme i s pražským SVP. Přijeli jsme do kempu Stvořidla, rozdělali oheň, opekli buřty, zpívali písničky a šli spát. Poprvé jsem slyšela pana Černého zpívat a hrát na kytaru (zpívá dobře). Tak ten den jsme si hodně užili, protože jsme nebyli unavený. Ve stanu byla hodně velká zima, ale přežili jsme to. V pátek jsme vstávali v 7:00 hodin a celý den mně bavil. Poprvé jsem nasedla a překonala strach z toho nasednout na raft. Seděla jsem vedle pana Černého, jinak bych tam nenasedla a získal si mou velkou důvěru a jsem ráda, že tady někdo takový je. Byla s ním velká sranda a tu si dělal i z nás, ale on je člověk, který je strašně v pohodě. A moc dobře chápe i různé situace. Dělal si ze mě srandu, protože neumím plavat, tak dělal, jako že mně chce shodit z raftu, celá loď se bavila. Celý zátěžák byla obrovská sranda. Stříkali jsme po sobě vodu, raft proti raftu, řekla jsem Matějovi, že mám děravé boty a on mi řekl mňam, takže prča. Na svačiny jsme se zastavili a spojili lodě, nebo šli na nějakou louku. K večeři jsme měli guláš s buřty a těstovinami. V sobotu jsem šla do řeky si zaplavat, a to mám strach z vody a plavání, prostě nechci do vody tam, kde je hloubka, řeka nebo neznám dno a prostředí, ale protože jsem měla vestu, bylo tam dno a Týna mě přemluvila, tak jsem šla. A dostala jsem se na řece i do místa, kde jsem nohama nestačila, ale plavala jsem, bavilo mě to a ani jsem nechtěla zpět na loď. V neděli jsme se přeplavili jinam, tam jsme za odměnu dostali smažák s hranolky a jeli jsme zpět do Plzně do SVP. Monika

Do kempu jsme dorazili ve čtvrtek, tam jsme vyložili stany a složili jsme je. Měli jsme stan, kde se vešlo 8 lidí, byli jsme tam s Pražákama se kterýma jsem jsi moc nerozuměla. V noci byla moc velká zima, furt jsme se budili, takže první noc jsme se vůbec nevyspali. Jinak pan Černý nám zpíval na kytaru, má fakt úžasný hlas, někdy si ho poslechněte. Jinak druhý den jsme jeli na rafty, byla jsem velmi nervózní. Nikol se velmi moc bála vody, ale překonala to, vůbec mi nešlo pádlovat a po chvíli mě hodně moc boleli ruce, ale překonala jsem to -  jak Pan Černý řekl, BOLEST JE JEN POCIT, takže děkuji za to, že jste mě podpořil. Jeli jsme 20km každej den, jen v neděli jsme jeli 10km, takže ten den byl pro všechny nejlepší. Můj nejlepší zážitek byl, že jsme já a Monička (vím, že to nemáš ráda), že jsme šli spolu do vody. Přesvědčila jsem tě a jsem za to ráda, sranda byla ta, že Kuba nemohl vlézt do raftu a je to natočený na kameře. Tohle byl můj první zatěžák, moc se těším na další. Jinak byly dva úrazy, seknutej prst měl 9 stehů a druhý měl popáleninu na roce, protože pálil umělou hmotu. Tina